اقتصاد ی چیست؟

 

  آدام اسمیت، دیوید ریکاردو و جان استوارت میل به طور گسترده به عنوان مبتکران اقتصاد مدرن در نظر گرفته می شوند.  اما آنها خود را اقتصاددان ی می نامیدند و اصول اقتصاد ی میل متن بنیادی این رشته از زمان انتشار آن در سال 48 تا پایان قرن بود.  این نظریه پردازان اولیه نمی توانستند جهان اقتصادی و ی را جدا از هم تصور کنند.

  دو گرایش تحلیل ی را از اقتصادی تقسیم می کند.  اول، دولت ها شروع به کاهش کنترل مستقیم خود بر اقتصاد کردند.  دوم، شکل‌های ی متفاوتی پدیدار شدند: اروپا از شکل‌های حکومتی تقریباً منحصراً سلطنتی به شکل‌های فزاینده‌ای نماینده و بسیار متنوع تبدیل شد.  در اوایل قرن بیستم، اقتصاد و علوم ی به عنوان رشته‌های جداگانه تأسیس شدند.

  در بیشتر قرن بیستم، این تقسیم بندی حاکم بود.  با رکود بزرگ و مشکلات توسعه، مسائل صرفاً اقتصادی به اندازه کافی دلهره آور بود که اقتصاددانان را به خود مشغول کرد.  به همین ترتیب، مشکلات ی آن دوران - دو جنگ جهانی، ظهور فاشیسم و ​​کمونیسم - آنقدر جدی بود که نیاز به توجه جداگانه داشت.

  با این حال، در دهه 1970، مشخص بود که جدایی بین حوزه های اقتصادی و ی گمراه کننده بود.  آن دهه شاهد فروپاشی نظم پولی برتون وودز، دو شوک قیمت نفت و رکود تورمی بود که همگی این واقعیت را نشان می‌دهند که مسائل اقتصادی و ی در هم تنیده شده‌اند.  اقتصاد اکنون به ت بالا تبدیل شده بود و بیشتر ت در مورد اقتصاد بود.

  در طول 50 سال گذشته، اقتصاد ی به طور فزاینده ای در اقتصاد و علوم ی از سه جهت برجسته شده است:

  چگونگی تأثیر نیروهای ی بر اقتصاد را تحلیل می کند.  رای دهندگان و گروه های ذینفع تقریباً بر هر ت اقتصادی ممکن تأثیر قدرتمندی دارند.  اقتصاددانان ی تلاش می‌کنند تا گروه‌های مربوطه و علایق آن‌ها را شناسایی کنند و اینکه چگونه نهادهای ی بر تأثیر آن‌ها بر ت تأثیر می‌گذارند.

  این ارزیابی می کند که چگونه اقتصاد بر ت تأثیر می گذارد.  روندهای اقتصاد کلان می تواند شانس یک مدیر فعلی را تقویت یا از بین ببرد.  در سطح اقتصاد خردتر، ویژگی‌های سازمان یا فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌ها یا صنایع خاص می‌تواند بر ماهیت و جهت‌گیری فعالیت ی آنها تأثیر بگذارد.

  از ابزار اقتصاد برای مطالعه ت استفاده می کند.  تمداران را می‌توان شبیه به شرکت‌ها، با رأی‌دهندگان به‌عنوان مصرف‌کننده، یا دولت‌ها به‌عنوان ارائه‌کنندگان انحصاری کالاها و خدمات برای مشتریان اصلی در نظر گرفت.  محققان تعاملات ی-اقتصادی را به منظور توسعه درک نظری دقیق‌تر از ویژگی‌های زیربنایی محرک ت مدل‌سازی می‌کنند.

  هر سه روش عمیقاً هم دانشمندان و هم تگذاران را تحت تأثیر قرار داده است.  و اقتصاد ی چیزهای زیادی برای ارائه به تحلیلگران در مورد نحوه عملکرد جوامع و کسانی که مایل به تغییر هستند دارد.

بهترین مدرس سرمایه گذاری، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ، کسب وکار

بهترین مدرس سرمایه گذاری ، اقتصاد برای مدیران ، بازار مسکن ، کسب وکار

بهترین مدرس سرمایه گذاری، اقتصاد برای مدیران ، بازار مسکن ، کسب وکار

بهترین مدرس سرمایه گذاری، اقتصاد برای مدیران ، بازار مسکن ، کسب و کار

بهترین مدرس سرمایه گذاری، اقتصاد برای مدیران ، بازارمسکن ، کسب و کار

بهترین مدرس سرمایه گذاری ، اقتصاد برای مدیران ، بازار مسکن ، کسب و کار

بهترین مدرس سرمایه گذاری، اقتصاد برای مدیران ،بازارمسکن ، طلا ، ارز،...

ی ,اقتصاد ,  ,اقتصادی ,ت ,تأثیر ,اقتصاد ی ,می کند ,بود که ,و ی ,اقتصادی و

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

oneunique بی خیالِ دنیا وبلاگ نمایندگی ابن سینا ‎My Daily Notes عشق ولایت khabarbaz اعتراض سمانه خانم شهر زیتونی من فایلناک